Tarihçe

Okulumuz Türkiye Cumhuriyeti’ne çağdaş, yaratıcı, demokratik gençler yetiştirmek üzere Türk milletine hayırlı ve uğurlu olması düşüncesiyle “Özel Uğur Lisesi” adı verilerek 28 Mayıs 1990 tarihinde Sayın Y. Kemal KOÇAK tarafından kurulmuştur.

13 Haziran 1990 tarihinde dönemin Milli Eğitim Bakanı Sayın Avni AKYOL’un da katıldığı görkemli bir törenle açılış gerçekleştirilmiş ve bir kısım derslerin yabancı dille yapıldığı programların uygulandığı Anadolu Lisesi statüsünde Türk Milli Eğitimi’nin hizmetine girmiştir.

Özel Uğur Eğitim Kurumları, 1995-1996 yılında dönemin Cumhurbaşkanı Sayın Süleyman DEMİREL’in açılışını gerçekleştirdiği ilköğretim binalarının hizmete girmesiyle de anaokulundan üniversiteye ilkesi doğrultusunda çalışmalarına hız vermiştir.

Toplam 22.000 m² kapalı alana sahip olan Florya kampüsü, 2000 öğrenci kapasitesi ile anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde eğitim öğretim hayatına devam etmektedir.

Özel Uğur Eğitim Kurumları, ulusal değerler yanında uluslararası değerlerle de donanmış öğrenciler yetiştirip bu öğrencilerin küreselleşen dünyada yer alabilmelerini sağlamak amacıyla 10 Ocak 2002 tarihinde IBO ( International Baccalaureate Organization ) tarafından diploma programı uygulama konusunda yetkilendirilmiştir ve bu programı 2002 – 2006 yılları arasında başarıyla uygulamıştır.

Özel Uğur Eğitim Kurumları 19 Ocak 2002 tarihinde de ECIS ( European Council of International Schools ) organizasyonuna üye okul statüsü ile kabul edilmiştir.

Özel Uğur Eğitim Kurumları ECIS organizasyonu bünyesinde kurulan CIS (Council of International Schools ) organizasyonun  üyesi olarak 2003 yılında uluslar arası çalışmalarına hız vermiş ve ECIS ( European Council of International Schools ) organizasyonu yetkililerinin Mayıs 2003 tarihinde Özel Uğur Anadolu Lisesi ve Özel Uğur İlköğretim Okuluna yaptıkları ön ziyaret çalışmaları neticesinde akreditasyon sürecine girmiştir.  Ancak, bakalorya eğitim anlayışının YGS, LYS gerçeği ile çelişmesi ve yeterli ilgi görmeyişi nedeniyle IB programının sürdürülmesinin yararlı olmadığı değerlendirilerek 2005 2006 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmasına son verilmiştir.

Kurumlarımızda; seçkin, deneyimli yönetim kadroları ve her biri kendi alanında uzman, Atatürkçü düşünce sahibi öğretmenleriyle, eğitim ve öğretimi etkin kılarak çağa yön verecek genç kuşaklar yetiştirilmektedir