
Tarih | : | |
Yer | : | Uğur Koleji |
Açıklama | : |
Florya Uğur Koleji Anaokulu ve İlkokulu Müdürü Sevim Budun, “Ebeveynler bugün ödev konusunda mükemmeliyetçi davranıyorlar, mesela defalarca sildirip yazdırmak yanlış, oysa iyi kısma odaklanmak olumlu geri dönüş vermek çok önemli. Ödevi sık hatırlatmak, öğrencinin sürekli yanında olmak; kendisi müdahale etmezse yapılmayacakmış gibi düşünmek yanlış bir tutumdur." dedi. HABERİN DEVAMI İÇİN BURAYA TIKLAYIN
“Proje Temelli Öğrenme Programı” ile başarıyı analitik yetkinlik ile sağlanıyor! “Ödev-Görev” çalışmaları yani pekiştirme amaçlı tekrar içeren kısa çalışmalar ve proje ödevleri görevlerinde başarının anahtarlarını veren ve öğrenci, ebeveynler ve okul arasındaki iletişimin nasıl olması gerektiği konusuna değinen Florya Uğur Koleji İlkokulu Müdürü Sevim Budun, “Ebeveynler bugün ödev konusunda mükemmeliyetçi davranıyorlar, mesela defalarca sildirip yazdırmak yanlış, oysa iyi kısma odaklanmak olumlu geri dönüş vermek çok önemli. Ödevi sık hatırlatmak, öğrencinin sürekli yanında olmak; kendisi müdahale etmezse yapılmayacakmış gibi düşünmek yanlış bir tutumdur. Öğrenci ödevinin almadıysa annenin başkalarından öğrenmesinin alışkanlık haline getirilmesi ya da velinin sürekli öğretmeni araması öğrencinin sorumluluk bilincine erişmesini engeller. Öğrenci ödevlerini kendi not etmelidir. Ödev yapan öğrenciye ödül verilmemelidir, yapmayana da ceza verilmemelidir. Ebeveyn ödev konusunda öğrenciye ilgisiz kalmamalıdır, kontrol etmelidir. Öğrenciye ödev=sorumluluk bilinci aşılanmalıdır. Ödevleri düzenli olarak öğretmen de mutlaka kontrol etmeli, geri dönüş vermeli, çocuk takip edildiğini bilmelidir. Bu çok ayaklı pozitif ilişki, olumlu geri dönüş ve övgü öğrenciyi motive eder. Okul tarafından öğrenciyi iyi tanıma; öğrenme yeteneğinin saptanması ona yönelik programın hazırlanması önemlidir” diyor.
Ödev ile ilgili motivasyon için öğretmenin ya da ebeveynin övgü dolu sözlerle öğrenciyi motive etmesinin tahmin edilenden çok daha önemli olduğuna dikkat çeken Sevim Budun, “Örneğin; ödevini beğendik ve evin bir duvarında sergilemek istiyoruz demek büyük motivasyon sağlar. Görevin asıl amacı verilen bir işin sorumluluğunu üstlenmek ve kendi başına yapabilme becerisini geliştirmek. Yoksa her adımda onay bekler. Böyle ise değiştirilmeli. Ödev bölümlere ayrılmalı her bölüm 10-15 dakika olursa sıkılmaz. Ebeveyn her arada kısa kontrol eder dinlendirir. Yapılmayan kısım üzerinden geçilir sorun anlaşılmaya çalışılır. Yapılmışsa çocuk olumlu mesajlarla desteklenir. Bir çalışma köşesi olmalı ödev saatinde orada olmalıdır. İyi aydınlatılmalı rahat sakin bir yer bazen müzik iyi gelir. Ödev mutlaka masada yapılmalı ve TV-tablet ya da telefon görüş açısında ya da masada olmamalı. Öğrencinin tüm malzemeleri önceden hazırlanmalı, masada yanında düzenli olmalı ve sürekli otur-kalk yapılmamalıdır. Okul tarafından sağlanan öğrenciyi bireysel tanıma, takip, bilgilendirme ve geri dönüş çok önemlidir” diye ekledi. |