Florya Lisesi

0212 592 8844
ÖZEL UĞUR ANADOLU LİSESİ GENÇLİK PLATFORMU
Tarih :
Açıklama :

ÖZEL UĞUR ANADOLU LİSESİ GENÇLİK PLATFORMU

“BİZ KİMİZ?” DEKLARASYONU

ÖĞRETMEN ÖĞRENCİYE IŞIK OLMALI,

ÖĞRENCİ ÖĞRETMENİN GÖLGESİ OLARAK YOL ALMAMALI...

19. Mayıs Gençlik Haftası etkinlikleri kapsamında Özel Uğur Anadolu Lisesi Rehberlik Birimi tarafından Gençlik

Platformu ‘Biz Kimiz?’ etkinliği iki oturum şeklinde düzenlenmiştir. İlki 16.05.2016, ve ikincisi 20.05.2016 tarihinde gerçekleştirilen Platformda Türk Eğitim Sistemi ve Sınav Sistemi konuları tartışılmıştır. Özel Uğur Anadolu Lisesi öğrencilerinin kendi okullarındaki uygulamaları gözetmek ve ölçü almaksızın yaptıkları araştırmalar sonucu Türk Eğitim Sisteminin genel değerlendirmesi aşağıdaki gibidir.

            ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİRİLERİ:

•          İçerikten çok şeklin önemli olduğu bir eğitim sistemiyle öğrenci eğitime inancını yitirmektedir

•          Müzik dersinde enstrüman seçme şansı olmaması, zorunlu olarak flüt çalınması öğrenciyi mutsuz etmektedir

•          Beden Eğitimi dersinde yetenek gözetilmemesi, öğrencinin yetersizlik hissetmesine neden olmaktadır

•          Zorunlu din dersi eğitimi ve bu dersten kopya çekme durumu bir paradoks yaratmaktadır. Ülkemizde hayata dair ahlak, sorumluluk ve iyi niyete dayalı özelliklerin öğrencilerin kazandırıldığı bir eğitim verilmemektedir

•          Konservatuar eğitimine gerekli önemin verilmemesi ülkedeki sanat yönünü zayıf bırakmakta, bu da şiddeti körüklemektedir

•          Eğitim sisteminin ezbere dayalı olması beyinleri unutulmaya hazır bilgilerle doldurmaktadır. Ayrıca bu yaratıcılık, hayal gücü ve sorgulama becerilerini gelişmesini engellemektedir

•          Yurt dışında öğretmen seçimi ülkemizdekinden farklı, daha titiz ve kaliteli yapılmaktadır, öğretmen seçiminde yetenek ve öğrenciyle iletişim becerileri gözetilmemektedir.

•          Küçük yaş çocuklarının okula başlaması okul olgunluğuna ve bilişsel hazırlığa uygun değildir, bu da öğrencilerin güvensizlik ve sonucunda akademik başarısızlık getirmektedir

•          Anaokuluna gidebilen çocuk sayısının az ve kırsal alanda birleştirilmiş sınıflar olması fırsat eşitliğinin

            olmamasına neden olmamaktadır, bu da nesil içinde ayrışmalara kaynaklık etmektedir

•          Seçmeli derslerin açılıp uygulanamaması, açılan derslere öğretmen atamasının yapılamaması, sık değişen eğitim sistemi, eğitime olan saygı ve güveni azaltmaktadır

•          Yaşa uygun ödev verilmemektedir, bu nedenle çocuk kullanmayacağı bilgiye dair ödevleri ailesine yaptırmaktadır.

•          Notla değerlendirme çok küçük yaşta başlamaktadır oysa ufak yaşlarda daha çok değerler ve beceriler eğitimine ağırlık verilmesi gerekmektedir

•          Sistem hızlı bir müfredat yetiştirmeyi gerektirmekte bu nedenle gençler hayata dair gelişim fırsatı

            bulamamaktadır, bu da okul sonrası hayatta hayal kırıklığı yaşanmaktadır

•          Mesleğe yönelme daha erken yaşlarda olmalıdır

•          Sanat ve sporla ilgilenen gençler için daha temel bilgilerin verildiği geniş zamanlı aktivite yapılabilecek okulların artması gerekmektedir

•          Düz liselerin kapatılması öğrenciyi seçeneksiz bırakmakta ve bu da mutsuz bir nesle kaynaklık etmektedir

            ÖĞRENCİLERİN OLUMLU DEĞERLENDİRMESİ;

•          Kızların okula gitme oranı arttıkça PISA testinde başarımız yükseliyor.

            Şeklinde ifade edilmiştir.

            ACİL REVİZE EDİLMESİ GEREKTİĞİ DÜŞÜNÜLEN KONULAR;

•          Sosyal devlet eğitimi tamamen üstlenmelidir

•          Özürlü öğrenciler imkansızlık nedeni ile eğitim dışında kalmamalıdır

2

Akademik